Negative reports on George Soros cost 8 journalists their jobs

George Soros and the Democratic Party have teamed up to silence the media.

After the taxpayer-funded Radio Marti covered Soros in a negative manner, a total of eight reporters and editors were fired from the station at the request of one high-profile Democrat.

Government Censorship

Radio Marti, a Spanish-speaking radio station that broadcasts to Cuba, apparently had some rather unflattering things to say about billionaire George Soros. And one Dem in Congress wasn’t happy about it.

An investigation was reportedly launched at the behest of Sen. Robert Menendez (D-NJ), who called for a probe “on patterns of unethical and unprofessional reporting” by the reporters.

Menendez’s request specifically cited reports from government watchdog group Judicial Watch, which Menendez considers to be “fringe source” — even though the publication has been cited by virtually every major news outlet in this country.

When the investigation was concluded, those involved in the story were terminated.

According to a Judicial Watch report, “people write with fear” now at Radio Marti.

Catching Hypocrites

This is all especially remarkable coming from Menendez, who is not even a year removed from a major corruption case that for some reason was dismissed.

Going back to 2007, Menendez was accused of sending lobbying business to a former colleague.

In a case dismissed last year, Menendez was accused of accepting bribes from someone the legislator characterized as a close friend.

Menendez has also been accused of using prostitutes.

But really, any Democrat demanding an investigation into negative reporting right now has a lot of gall.

Dems have not once come out to say that any of the reporters who spread fake news about President Donald Trump should be investigated. What gives?

Share on facebook
Share to Facebook

Latest News